کد خبر: ۱۶۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 اطاعت‌پذیری امر رهبر را حجت خدایی بدانید

شهید امیر قاسمی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: خواهران و برادران عزیز، اطاعت‌پذیری از امر رهبر را حجت خدایی بدانید و با استقامت و بذل مال و جان و تدارک نمودن برای جبهه غفلت نکنید و از تفرقه بپرهیزید.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید امیر قاسمی یکم اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۱ در روستای منان ممسنی در خانواده‌ای ساده به دنیا آمد و در سایه پدر و مادری مهربان و مؤمن رشد و تربیت یافت. 

وی پس از دوران کودکی وارد فضای علم و دانش می‌شود و مقطع ابتدایی و راهنمایی را پشت سر می‌گذارد. دوران دبیرستان وی با انقلاب اسلامی مصادف می‌شود و او نیز همراه با سایر مردم به معترضین نظام ستم‌شاهی می‌پیوندد.

پس از پیروزی انقلاب تحصیل را ادامه داد و موفق به کسب مدرک دیپلم شد و هم‌زمان با عضویت در پایگاه بسیج در تأمین امنیت شهری تلاش بسیاری از خود نشان می‌دهد. 

وی سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه درآمده و پس از آن وارد جبهه‌های نبرد حق بر علیه باطل شد، سال ۱۳۶۳ با همسری شایسته ازدواج نموده که حاصل این ازدواج دختری صالح است که از خود به یادگار می‌گذارد و دوباره به جبهه بازمی‌گردد.

 وی با شرکت در آزمون سراسری در دانشگاه تهران پذیرفته می‌شود؛ ولی حضور در جبهه را بر کسب علم ترجیح می‌دهد و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۶/۱/۱۹ در عملیات کربلای ۸ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل گردید. 

 اطاعت‌پذیری امر رهبر را حجت خدایی بدانید

وصیت شهید: 

 خدای بزرگ را شاکرم که چنین سعادتی را نصیبم نمود تا ببینم و بیندیشم و مطلوب فکر کنم تا خود و خدای خود را بشناسم و حقیقت اسلام را در بین مکاتب بیابم. 

خواهران و برادران عزیز، اطاعت‌پذیری از امر رهبر را حجت خدایی بدانید و با استقامت و بذل مال و جان و تدارک نمودن برای جبهه غفلت نکنید و از تفرقه بپرهیزید. 
پدر و مادر عزیزم، هم‌اکنون شما در معرض امتحان هستید که چگونه امانت خود را به صاحب اصلی برگردانید، آیا از دادن فرزند خود به هستی مطلق کراهت دارید یا همچون یک امانت‌دار به عهد خویش وفا می‌کنید و اخلاص می‌ورزید؟ 

در مرگ من هرگز احساس پژمردگی و اضطراب در وجودتان احساس نکنید، از همسر مهربانم می‌خواهم که فرزندم را در چارچوب صحیح اسلامی تربیت نماید که معرف رسالت پدرش باشد، و از شما می‌خواهم که لباس سیاه به تن نکنید.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان